Unitat didàctica als instituts d’educació secundària

Estem convençuts que el simple debat sobre la participació, les desigualtats i les seves implicacions pot tenir efectes potencials en termes de la difusió de la consciència sobre la importància de la participació política entre els grups que tendeixen a participar menys. Com més conscients és l’individu de les conseqüències de la no participació sobre la seva pèrdua d’influència política, més propens esdevé a participar en activitats polítiques. Per tant, la difusió dels nostres resultats pot tenir un impacte transformador en la societat.

Partint d’aquesta idea, dins del projecte es contempla l’elaboració, en col·laboració amb els professors de ciències socials d’instituts d’educació secundària, d’una unitat didàctica sobre la participació política orientada als joves estudiants dels barris de baixa participació. L’objectiu és estimular la reflexió i el debat sobre les desigualtats en la participació i la importància de la igualtat de participació.